woensdag 24 juli 2013

Welkom

Welkom op deze site! Ik heb er een tijdlang (zeg maar gerust: jaren) tegen aan gehikt, maar nu is het dan zover: een digitaal platform waar ik geschreven stukken op zal plaatsen. Aangezien ik over van alles en nog wat schrijf, zullen hier zeer uiteenlopende stukken op verschijnen. Een anekdote hier, een achtergrondartikel daar, zo nu en dan een concert- of filmrecensie, een column-achtig stuk tussendoor en wie weet wat er verder nog op komt te staan. Alles is mogelijk.

De weblog heeft de naam heleen-en-de-wereld gekregen. Ten eerste omdat de stukken van mij zijn en over de wereld en alles daar tussenin zullen gaan, en ten tweede omdat ik het leuk vind dat er qua klinkers alleen maar e’s in deze naam zitten. Die dan wel weer op drie verschillende manieren uitgesproken worden; lang, kort, en stemloos. Maar dit terzijde.

Ik zal zo direct twee stukken plaatsen. Het eerste en meest gedateerde is een recensie van een concert dat eind mei plaatsvond. Het stond al tijden in de steigers, maar ik had het nooit afgemaakt. Het tweede is een recent geschreven kort stuk over mijn favoriete wielrenner die begin juli ineens veel media-aandacht kreeg door zijn vroege (onrechtmatige?) diskwalificatie in de Tour de France.

Tot zover dit welkom. Doe vanaf nu of je thuis bent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten